Nemcsak a diszkontláncoknál, a klasszikus hiper- és szupermarketekben is egyre nagyobb teret hódítanak a sajátmárkás termékek. A következő hetekben a Pénzcentrum és a Debreceni Egyetem közös felmérést végez, hogy kiderüljön, hogyan vélekednek a hazai vásárlók az ún. kereskedelmi/saját márkás, illetve a gyártói márkás termékekről. Cikkünk végén töltsd ki a kérdőívünket. Köszönjük!
A magyar kötelező akciózás mintapéldájaként említette a kormány a franciaországi, "inflációellenes negyedév" névre hallgató programot, melynek lényege, hogy a hiper- és szupermarketekkel megállapodtak, hogy bizonyos alaptermékeknél mindig elérhetővé tesznek akciós árukat is. Augusztusra viszont az látszik, hogy az élelmiszerinfláció ellen hatástalan volt a lépés, cserébe a dömpingáruk és a sajátmárkás termékek töltik meg a bevásárlókosarakat, nehéz helyzetbe hozva ezzel a francia élelmiszerfeldolgozóipart. Magyarország számára tanulságos lehet a történet.
A sajátmárkás termékek mára a diszkontláncok stratégiai elemévé, egyben az alacsony árú és minőségi szolgáltatás szinonimája váltak. A mostani gazdasági környezetben a vásárlók számára a szokásosnál is jóval értékesebbé válik a termékek származási helye és a megbízhatóság, ami a magyar termékek iránti kereslet emelkedésén is meglátszik. A Portfolio a termékkategóriák alakulásáról, a hazai beszállítókkal való munkáról és a magyar termékek védelméről Kazatsay Esztert, a Penny magyarországi kommunikációs vezetőjét és Benedek Esztert, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetőjét kérdezte.
Rendkívül súlyos helyzet alakult ki az európai tej- és sertéspiacon az alacsony felvásárlási árak, továbbá az ukrán és az orosz embargó miatt, az uniónak sürgősen be kell avatkoznia - mondta a földművelésügyi miniszter az MTI-nek telefonon pénteken.
Adatdömping mellett a geopolitikai fejlemények is rángathatják az árfolyamokat hétfőn.
Hatalmasat ugrott a Sentix hangulatindex.
A félelem és a csalódottság dominálja a kriptopiacot.
A védekezésről egyeztet.
A konfliktus által sújtott cégek kapnak 1,6 milliárd eurót.
Márciusban jönnek a 2025-ös valorizációs szorzószámok.
A nagy- és kisüzemi főzdék képviselői elemezték a sörpiacot.
Mi érdemes tenni ebben a helyzetben?
Az elkövetkező időszakban sok termékről fog még kiderülni, hogy mikro- és nanoműanyagok vannak bennük.